środa, 12 października 2016

Draco Magi - kilka słów o grze

http://planszowki.blogspot.com/2016/10/draco-magi-kilka-sow-o-grze.html
Smoczy Król nie żyje. Dwoje z jego najbardziej utalentowanych smoczych magów-akolitów zostało wybranych do rywalizacji, która ma potwierdzić ich zdolności. Jesteś jednym z nich.

Udowodnij, że jesteś w stanie dowodzić smokami. Za zwycięstwa na Polach Bitew otrzymasz bezcenne klejnoty. Zdobądź odpowiednią kombinację klejnotów zanim zrobi to przeciwnik i zostań Draco Magi!

Draco Magi jest szybką (około 30 minut) grą karcianą dla dwóch osób zaprojektowaną przez Roberta Burke’a (autora m.in. Battle for Souls) oraz Richarda Launiusa (autora m.in. Horroru w Arkham).
Grę w Polsce wydaje Dragonsmith.

Smoczy Magowie muszą rywalizować na Polach Bitew. W tym celu gracze na zmianę wystawiają Smoki na Pola Bitew (maksymalnie po 3 Smoki na stronę) - w momencie wystawiania, Smok może zaatakować przeciwnika z dystansu i/lub skorzystać ze swojej umiejętności. Gdy obaj gracze wystawią z ręki wszystkie swoje Smoki lub maksymalną liczbę Smoków (po 9 na gracza), rozpoczyna się walka w zwarciu.

Na większości Pól Bitew znajdują się klejnoty – zwycięstwo na Polu Bitwy oznacza zdobycie klejnotu. Aby wygrać rozgrywkę, należy zebrać 3 identyczne klejnoty, lub 3 różne klejnoty (np.: czerwony, niebieski i fioletowy), lub 4 klejnoty w dowolnej kombinacji (np.: 2 czerwone i 2 fioletowe).

Oczywiście, żeby nie było zbyt łatwo, Pola Bitew bardzo się różnią. Na niektóre z nich nie można wystawiać pewnych typów Smoków, inne sprawiają, że Smoki są silniejsze lub słabsze, a na jednym Polu Bitwy walka jest wyjątkowo zacięta, ponieważ nie można użyć karty Lotu (pozwala ona całkowicie uniknąć potężniejszych ataków).


Na Piaskach Pustyni nie można wystawić Mechanicznego Smoka – nie chcemy chyba, żeby zablokowały mu się tryby, prawda?

Każdy Smok ma wartości i umiejętność. Po lewej stronie oznaczono wartość jego ataku dystansowego, a po prawej wartość jego obrony dystansowej. U góry znajduje się wartość jego siły podczas walki w zwarciu. U dołu karty zapisana jest umiejętność Smoka, która zwykle jest aktywowana podczas wystawiania danego Smoka na Pole Bitwy.


Odwracając Pole Bitwy, Spiżowy Smok jest w stanie odwrócić rozgrywkę do góry nogami. „M” obok nazwy Smoka oznacza, że jest to Smok Metaliczny. Spiżowy Smok nie może atakować z dystansu. Podczas obrony dystansowej pozwala wylosować dwie Karty Walki. Podczas walki w zwarciu pozwala wylosować 3 Karty Walki.

Podczas walki dystansowej oraz walki w zwarciu losuje się Karty Walki. Na koniec każdej rundy rozgrywki gracze dobierają także po jednej Zaawansowanej Karcie Walki - są one silniejsze niż podstawowe Karty Walki. Na Kartach Walki znajdują się te same symbole, które znajdują się na Kartach Smoków: atak dystansowy, obrona dystansowa oraz umiejętność w zwarciu. Liczba symboli gwiazd w górnej części karty oznacza siłę ataku/obrony.


Karta „Szpony x2” zapewnia 2 ataki dystansowe, 1 obronę dystansową oraz, jak wskazuje nazwa karty, dwa ataki Szponami podczas walki w zwarciu. By obronić się przed tą kartą podczas ataku dystansowego, należy zagrać kartę lub karty, które będą miały w sumie 2 symbole gwiazd po prawej stronie, w sekcji obrony. By obronić się przed tą kartą podczas walki w zwarciu, należy zagrać jedną kartę „Szpony x2”, dwie karty „Szpony”, lub jedną kartę „Lot”.

Po tym krótkim wstępie do gry może pojawić się pytanie „czy planujecie wydać karty promocyjne?” Odpowiedź brzmi nie, nie planujemy. Nie planujemy, ponieważ karty te znajdują się już w pudełku! Każdy egzemplarz polskiej edycji Draco Magi zawiera 2 karty Niebiańskiego Smoka (po jedną na talię) oraz Jezioro - „alternatywną” wersję Pola Bitwy Wzgórza.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz