czwartek, 11 lutego 2016

Podsumowanie minionego roku wydawnictwa Phalanx

http://planszowki.blogspot.com/2016/02/podsumowanie-minionego-roku-wydawnictwa.htmlMarzenia są po to, by je realizować! Tak możemy podsumować miniony rok. Spełniło się bowiem wiele naszych marzeń. Największym sukcesem jest dla nas wypracowana pozycja na rynku zagranicznym. W 2015 roku utwierdziliśmy się, że możemy konkurować z zagranicznymi wydawnictwami, a dla wielu z nich jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym.

Rok zaczęliśmy od podpisania umowy z wydawnictwem Backspindle na grę Świat Dysku: Sekary (Clacks). To logiczna gra, w której gracze używają skomplikowanego systemu lamp i migawek do przekazywania liter. Zadaniem operatora jest jak najszybsze przesłanie słownej wiadomości. Zainteresowanie tym tytułem przerosło nasze oczekiwania, ponieważ zaledwie w dwa miesiące od premiery skończył się jej nakład.

Podpisując umowę z Backspindle nie przypuszczaliśmy jednak, że będzie to ostatnia gra z uniwersum Świata Dysku. Wiadomość o śmierci Terry'ego Pratchetta była wstrząsająca nie tylko dla fanów jego twórczości, ale również dla miłośników planszówek. Nawet petycja internautów skierowana do Śmierci nie pomogła. Kolejną smutną informacją była wiadomość o zamknięciu przez Wydawnictwo Treefrog linii gier ze Świata Dysku. Gry Ankh Morpork oraz Wiedźmy nie będą więc wznawiane, a ostatnie ich egzemplarze można zakupić jedynie w naszym firmowym sklepie.

Na szczęście w 2015 roku przeważały jednak dobre informacje. Otrzymaliśmy aż dwie prestiżowe nagrody za grę 1944: Wyścig do Renu. Tytuł ten znalazł się na podium w prestiżowym konkursie Golden Geek Awards. Plebiscyt ten jest organizowany przez portal BoardGameGeek.com. Warto dodać, że to pierwsza gra polskiego wydawnictwa, która doczekała się nominacji w tej kategorii. Kolejną prestiżową nagrodą jest drugie miejsce w konkursie francuskiej gry roku organizowanym przez portal TricTrac.

Nie tylko Wyścig do Renu cieszy się uznaniem graczy, ale także i inne nasze tytuły. Wspominaliśmy już o wyczerpanym nakładzie gry Sekary. Podobnie jest w przypadku Magnatów oraz gry 07 zgłoś się. Ich pierwsze nakłady zostały sprzedane w przeciągu niecałego roku od premiery!

Sporym zainteresowaniem cieszyły się także nasze ostatnie nowości. W październiku wydaliśmy grę Studium w Szmaragdzie zaprojektowaną przez Martina Wallace’a. Tytuł ten skierowany jest do doświadczonych graczy, miłośników śledztw, strategicznego planowania, bezwzględnej interakcji oraz ukrytych tożsamości. Studium w Szmaragdzie nawiązuje do wielokrotnie nagradzanego opowiadania Neila Gaimana: kompilacji historii o Sherlocku Holmesie oraz świata H.P. Lovecrafta.

 
Na początku grudnia wydaliśmy natomiast pierwszą grę skierowaną do młodszych graczy. To Pingwiny z Madagaskaru, czyli gra oparta na fabule kultowego serialu telewizyjnego produkcji DreamWorks. W trwającej 60 minut rozgrywce, w grupie od 2 do 4 osób, gracze wcielają się w role agentów-pingwinów: Skippera, Kowalskiego, Rico i Szeregowego. Starają się zrealizować tajne misje na terenie zoo w Central Parku. W tym celu zdobywają niezbędny ekwipunek oraz pozyskują przychylność mieszkańców ogrodu i odwiedzających go gości. Na Facebooku założyliśmy specjalny profil poświęcony właśnie tej grze.

W ubiegłym roku zdobyliśmy także pierwsze doświadczenia na Kickstarterze. Uczestniczyliśmy w międzynarodowej kampanii crowdfundingowej (6 różnych wersji językowych) wydania gry Mare Nostrum: Imperia. Dzięki graczom z całego świata udało się zebrać prawie 700 tysięcy dolarów i odblokować wszystkie cele dodatkowe. Z małej gry powstanie wielka produkcja, która trafi do sprzedaży w pierwszym półroczu tego roku. Więcej na ten temat piszemy na naszej stronie internetowej (tutaj, tutaj oraz tutaj).


W 2015 roku również po raz pierwszy przygotowaliśmy grę na zamówienie. To Dwójka, czyli gra o wspominaniu czasów szkolnych. Gra została wykonana na zamówienie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr II w Opolu.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz