sobota, 3 października 2015

Boss Monster (Trefl Joker Line) - unboxing

http://planszowki.blogspot.com/2015/10/boss-monster-trefl-joker-line-unboxing.htmlWiek: 13+
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: ok. 30 minut (bywa i więcej)
Wydawca: Fabryka Kart Trefl-Kraków (Trefl Joker Line) 

Ratuj bezbronne księżniczki, zabijaj złe potwory i omijaj podstępne pułapki! Zostań bohaterem! A gdy już to zrobisz, zajrzyj na drugą stronę lustra i zostań bossem. Zwabiaj skarbami naiwnych śmiałków i zdobywaj ich dusze, buduj lochy pełne potworów i pułapek. Poczuj się jak prawdziwy Boss Monster :).
Ciekawi? Zajrzyjcie jak prezentuje się nowa gra z serii Trefl Joker Line.

Grę do recenzji przekazało nam wydawnictwo Fabryka Kart Trefl-Kraków.

O co w tym chodzi?

Jak możecie przeczytać we wstępie notki - chodzi o budowanie lochów, do których zwabiani będą bohaterowie. Celem naszego bossa jest wyeliminowanie śmiałków, którzy zapuszczą się do podziemi i zgarnięcie ich dusz. Do dyspozycji gracza są czary oraz komnaty z różnymi pułapkami, jak i potworami - każda ma zdolność specjalną i siłę określającą obrażenia, które zadaje wchodzącym do niej bohaterom. Wygrywa osoba, która jako pierwsza zdobędzie 10 dusz. W grę wchodzi też przegrana, gdy poszukiwacze przygód zadadzą bossowi 5 ran.

Kasia szukała mieszkania, ja zająłem się fotografowaniem :D

Pierwsze spojrzenie:


Pudełko Boss Monstera jest raczej proste, ale estetyczne i elegancko matowe. Przyciąga intrygującym zielonym potworem i jego pikselową grafiką na okładce.

Tył pudełka zawiera informacje na temat liczby graczy i przewidywanego czasu rozgrywki oraz sugerowanego wieku. Oprócz danych i opisu są tam też grafiki kart, które dają pojęcie o wyglądzie zawartości gry. Jest prosto, ale ładnie. To raczej pudełko, które może zainteresować miłośników gier retro i bardziej doświadczonych graczy, niż przyciągnąć dzieci i niedzielnych planszówkowiczów. Fajnie! :)

Wrażenia:

W środku pudełka znaleźliśmy dość praktyczną wypraskę (nie testowaliśmy jak sprawdza się w przypadku kart w koszulkach) wypełnioną kartami. Te, mimo że mają pikselowe grafiki wyglądają bardzo ładnie. Nie skłamię, mówiąc że podobają nam się o wiele bardziej, niż te z Walecznych Pikseli. Są dość szczegółowe i bardzo mocno nawiązują do dwuwymiarowych gier - wyglądają niemal jak screenshoty z nich :).



Miłym zaskoczeniem były klimatyczne (i często zabawne) teksty na kartach bohaterów. Te krótkie opisy dodają grze smaku i są zawsze fajnym dodatkiem do karcianek. Dobrze, że zrezygnowano z pikseli w przypadku czcionek opisów kart. Dzięki temu (nazwy są 8-bitowe) jest czytelnie, ale wciąż tematycznie.

Część z kart nawiązuje do znanych z popkultury postaci, co możecie zobaczyć na zdjęciach. Co więcej, są to nawiązania zabawne i zrobione ze smakiem (przynajmniej wg nas ;)).

Mój faworyt [W.]
Czary
Samo wykonanie kart jest w porządku, chociaż znów sen z powiek spędzają mi czarne ramki na części kart. Wiem, wiem, jest ładniej, ale bez koszulek wszelkie zadarcia na kartach są boleśnie widoczne. To naturalnie problem nie tylko Boss Monstera, ale zjawisko generalnie związane z czarnymi ramkami.

Co więcej? W pudełku oprócz kart i instrukcji znalazła się też karta pomocy - chociaż to powinno być już normą w planszówkach.

Podsumowując - jest ładnie, klimatycznie i z pomysłem. Zachowano zarówno klimat, jak i czytelność, co się chwali. To chyba najładniejsza z gier serii Trefl Joker Line, z jaką mieliśmy do czynienia [chociaż zwierzątka z Ranczo Party mnie urzekły - W.].

Plusy:

  • ładne grafiki
  • klimat mimo pikseli
  • czytelna czcionka
  • humor na kartach i flavor
  • różnorodne grafiki
  • sensowna wypraska (chociaż na Turlnij znajdziecie lepszą ;))

Minusy:

  • czarne ramki, na których widać otarcia po kilku partiach

Zawartość pudełka i zdjęcia:

  • 155 kart
  • instrukcja
  • karta pomocy










Grę przekazało nam wydawnictwo Fabryka Kart Trefl-Kraków. Dziękujemy!
 
https://www.facebook.com/TreflJokerLine
http://www.trefl.krakow.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz